FANDOM

Козаки - одна з старожитніх самоназв людності Євразії, Степу Безкрайнього і волелюбного Подніпров'я, Київської Русі-України, а отже українського народу. Самоназва козак має багато різних значень, зокрема в старовину вона вважалась святим словом, яке не прийнято було вживати всує і яке означало щось на зразок "вільна людина по волі Божій, а не царській чи панській". Те, що на Подніпров'ї і у степах Скіфії воля вважалась величезним даром Божим людям, про це згадує у своїх книгах ще Геродот.

Самоназва "козак" на Подніпров'ї стала популярною у часи Степового Війська-Орди, створеного дідом Чингізом (Чингізханом) і його нащадками і соратниками, степовими ханами-отаманами, людьми Вічного Божого Війська-Орди за їх власним переконанням, серед яких були і слов'яномовні православні християни в т.ч. предки сучасних українців, білорусів і росіян. Особливо поширеною вона стала завдяки Хмельниччині, в епоху, коли польські літописці писали, що вся Київська Русь-Україна покозачилась.

Поряд із самоназвою козак для передачі смисла "вільна людина по волі Божій, а не царській чи панській" корінні жителі Подніпров'я з давніх давен використовували також самоназви людина, слов'янин, русин (рус, русич), християнин, українець тощо.

Боже, бережи козаків! - одна з найкоротших і дуже ємких козацьких молитв.

На Подніпров'ї наші предки, православні козаки-християни з давніх часів казали, що Бог створив всіх людей козаками, але згодом люди про це забули. Тому Ісус Христос, Бог-Спаситель, Втілене Боже Слово прийшов на Землю Піднебесну щоб спасти людей від рабства гріха і неправди і нагадати їм, хто вони і звідки, що вони створені Богом козаками, по Його образу і подобію. Так з'явилась на Землі спільнота козаків-християн, воїнів Христових, які як можуть і уміють Вічне Боже Слово, Вічні Життя, Добро і Правду бережуть заради спасіння всього людства.

Боже, бережи козаків! Слава вільній Україні і святій Русі! Всі святі, моліть Бога за нас грішних!

Випадкова вікі